PROJECTEN

Bonneveld projecten

29 sep., 2023
Station Amsterdam Zuid krijgt een tweede reizigerstunnel: de Brittenpassage. De werkzaamheden voor de Brittenpassage maken onderdeel uit van Zuidasdok, waarbij de A10 Zuid wordt verbreed en ondertunneld en station Amsterdam Zuid compleet vernieuwd. De bouw van de tweede stationspassage is een cruciale stap in de capaciteitsuitbreiding van het drukke station Amsterdam Zuid. Dit station is na de vernieuwing, in reizigersaantallen, vergelijkbaar met station Amsterdam Centraal. In opdracht van Bouwcombinatie Nieuw-Zuid ( Mobilis , Boskalis en Van Gelder ) voert Bonneveld de grondwerkzaamheden uit voor de Brittenpassage fase 2. Om de Brittenpassage te kunnen realiseren zal hiervoor ruimte gemaakt moeten worden onder de A10. Bonneveld is gestart met het ontgraven van ca. 27.000m3 zand waarvan het meeste onderdeks ontgraven en weggereden moet worden. Door een zeer divers machinepark kunnen we snel schakelen van diep en groots naar smal en krap. De werkzaamheden worden gefaseerd uitgevoerd en er wordt nauw samengewerkt met diverse bedrijven. In het weekend van zaterdag 23 en september en zondag 24 september is er dag en nacht gewerkt tijdens een buitendienststelling. Tijdens deze buitendienststelling zijn de werkzaamheden vanaf de A10 uitgevoerd.
28 jun., 2023
In samenwerking met Joosten Groep heeft Bonneveld Gewapende Grondconstructies BV voor onze opdrachtgever H. van Haarst vier vleugelwanden aangebracht van schanskorven welke zijn verankerd aan gewapende grondconstructies. H. van Haarst heeft een fietstunnel gerealiseerd op het project “Aanleg Parklaan” te Ede. Met de Parklaan wordt de A12 met de N224 verbonden, zo zijn de kazerneterreinen en de Enkawijk straks beter bereikbaar. Als fundering en grondkering achter de schanskorven is er gekozen voor gewapende grondconstructies. De vier gewapende grondconstructies zijn aangebracht met een geogrid van het type Miragrid, geleverd door TenCate Geosynthetics en ontworpen door Nepocon . Als facing zijn er schanskorven toegepast welke staan op een fundering van een laag gewapende grond, een zogenoemde ‘neus’. Deze neus steekt elke laag uit zodat de schanskorf getrapt aangebracht kan worden. Als vulling is Morainegrind gebruikt en de schanskorven zijn aangebracht door Bavro . In zijn totaliteit zijn er vier constructies aangebracht van in totaal 274 meter laaglengtes gewapende grond met 140 m2 aanzicht van schanskorven. De gewapende grondconstructie zijn aangebracht met behulp van Verloren Bekisting (VB)panelen. VB-panelen zijn gegalvaniseerde netten welke in elkaar gehaakt worden en vervolgens in de gewenste graden gesteld kunnen worden, van 65 tot maximaal 90 graden. Er is voor deze techniek gekozen aangezien de constructies iedere laag verspringen. Hierdoor is het niet lucratief om telkens de bekisting opnieuw te stellen en bieden de VB-panelen een ideale uitkomst. Mocht u vragen hebben of ziet u mogelijkheden voor een toekomstig project? Neem gerust contact met ons op door een mail te sturen naar info@bonneveldbv.com of bel 035 52 80 355.
12 mei, 2023
In opdracht van Bouwbedrijf M.J. de Nijs en Zonen B.V. uit Warmenhuizen heeft Bonneveld het grondwerk uitgevoerd op het project Podiumlocatie Kavel B te Amsterdam. Aan de Schipluidenlaan in Amsterdam wordt hier een woongebouw gerealiseerd van 12.900m2 met 147 appartementen, 570 m2 commerciële ruimte en rond de binnentuin een halfverdiepte fietsparkeerkelder van 900m2. Voor de realisatie van de kelder is ruim 3.000 m3 ontgraven, waarvan een groot deel is herschikt ten behoeve van grondverbetering en het aanvullen van de kelderbak. Inmiddels is de bouw al volop bezig op een bouwplaats van ruim 2.400 m2 die verhard is met betonnen industrieplaten. In een later stadium zal Bonneveld de rioleringen en de terreininrichting aanbrengen. De terreininrichting zal onder andere bestaan uit grote tegels, verschillende plantenbakken en trappen in combinatie met keerwanden.
14 mrt., 2023
In opdracht van BAM Wonen heeft Bonneveld Aannemingsbedrijf BV het grondwerk uitgevoerd voor de nieuwbouw van Berghaus te Amsterdam. Het voormalige Berghaus Plaza stamt uit 1964 en is volledig gesloopt, momenteel wordt het duurzaam en in de oorspronkelijke stijl herbouwd en hernoemd naar het voormalige Berghaus. Het voormalige kantoorgebouw waar vroeger vooral modebedrijven zaten, wordt herontwikkeld tot een gecombineerd kantoor-, woon- en werkconcept. Twee woontorens bovenop het nieuwe gebouw creëren ruimte voor 288 nieuwe woningen, terwijl een derde toren van 21.600 vierkante meter extra kantoorruimte zorgt. Ten behoeve van een ondergrondse parkeerkelder kent het project een damwandkuip met een oppervlak van maar liefst 9.500m2, hieruit is ruim 17.000 vaste m3 grond ontgraven en afgevoerd. Behalve het grondwerk is Bonneveld ook verantwoordelijk voor de complete bouwplaatsinrichting, de bemalingswerkzaamheden en de groutbeheersing.
12 jul., 2022
In opdracht van Combinatie Herepoort worden er door Bonneveld Gewapende Grondconstructies BV maar liefst zeven paalmatrassen en zeven gewapende grondconstructies aangebracht ter hoogte van de Lubeckweg en de Bergenweg. Alle veertien constructies worden aangebracht parallel aan de N7 en vormen op dit traject de fundering voor de vernieuwde Ring-Zuid. Voor Cluster-04 brengen we in totaal ca. 2650m² paalmatras en ca. 7200 strekkende meter gewapende grondconstructie aan. Door te kiezen voor een fundatie van een gewapende grondconstructie wordt er een verticale grondwal gerealiseerd welke ook nog eens veel hogere drukkrachten op kan nemen in vergelijking tot een regulier zandlichaam. Bij een gewapende grondconstructie wapenen we een zandlichaam met kunststofnetten. Dit brengt onder andere de volgende voordelen met zich mee: - Het creëren van een grondlichaam welke loodrecht kan opgebouwd worden, in dit specifieke ontwerp komt er namelijk direct naast de verhoogde constructie een rijweg op maaiveldniveau; - Een gewapende grondconstructie is vele malen minder zettingsgevoelig dan een regulier zandlichaam en deze hoeft niet met veilig talud van 1:1 te worden opgebouwd. Uiteraard wordt er wel gewerkt met een valbeveiliging; - Goedkoper dan veel andere grondkerende constructies. Net als bij reguliere grondwerkzaamheden is ook bij het aanbrengen van een gewapende grondconstructie elke situatie anders. Om optimaal te kunnen presteren op alle soorten projecten zijn er door Bonneveld verschillende bekistingen ontwikkeld. Bij deze constructies is er gekozen voor een bekisting die eerst vakkundig gesteld wordt en vervolgens met het hoger worden van de constructie , mee omhoog wordt getrokken. Ter hoogte van de toekomstige landhoofden worden de gewapende grondconstructies gerealiseerd op paalmatrassen. Een paalmatras is wederom een zandlichaam welke is gewapend met kunststofnetten maar deze constructie wordt aangebracht op funderingspalen waardoor de volledige constructie zettingsvrij is. De toekomstige landhoofden van de viaducten worden gerealiseerd direct bovenop de gewapende grondconstructies. Het landhoofd kan zo, via de gewapende grondconstructie en het paalmatras, zijn krachten kwijt op de onderliggen funderingspalen. Deze techniek bespaard een kostbaar betonnen landhoofd en kent tevens een aanzienlijk kleinere CO2-footprint. Projectspecifiek zijn er in deze constructie Triax-geogrids verwerkt, deze grids kunnen krachten in verschillende richtingen opvangen waardoor de constructie beter bestand is tegen invloeden van aardbevingen. Alle kunststoffen worden geleverd door onze partner Joosten Kunststoffen. Vanuit Joosten Kunststoffen is er een samenwerkingsverband opgezet; Joosten Concepts. Bij Joosten Concepts zijn alle verschillende disciplines aangesloten om dergelijke constructies van ontwerp tot realisatie aan te bieden. Mocht u vragen hebben of ziet u mogelijkheden voor een toekomstig project? Neem gerust contact met ons op door een mail te sturen naar info@bonneveldbv.com of bel 035-5280355.
12 mei, 2022
Voor Hogeschool Inholland realiseert Bouwcombinatie Visser & Smit Bouw | HOMIJ Technische Installaties een nieuw onderwijsgebouw. Het nieuwe Inholland gebouw van 31.000 m² komt op een prachtige plek in de nieuwe wijk Sluisbuurt op het Zeeburgereiland. Op deze prachtige plek heeft onze gloednieuwe CAT-340 lre zijn eerste kuubs verzet! In opdracht van de combinatie is Bonneveld verantwoordelijk voor het ontgraven van ruim 27.000 m³ grond waarvan er ca. 17.000 m³ wordt afgevoerd. Overige grond blijft achter op de locatie en wordt hergebruikt voor aanvullen. Behalve de grondwerkzaamheden is Bonneveld ook verantwoordelijk voor de bemalingen en de installatie van een bouwplaats van bijna 9.000 m².
20 apr., 2022
In opdracht van bouwcombinatie Holland Park Diemen (Boele & van Eesteren | Kondor Wessels Amsterdam) voert Bonneveld de grondwerkzaamheden uit voor het sluitstuk van het project Holland Park Diemen. De bouw en herontwikkeling van de complete wijk is begonnen in 2015 en omvat allerlei soorten woningen met authentieke gevels waaronder appartementen en tegen de spoor- en metrolijn aan woontorens. Het plan wat nu in realisatie is en waarvoor wij het grondwerk verzorgen bevat 296 appartementen, 9 commerciële ruimten, 257 parkeerplekken en 886 fiets-parkeerplekken. Behalve het grondwerk zijn we ook verantwoordelijk voor het aanbrengen van de bouwplaats van maar liefst 4.000m2, het aanbrengen van een fietspad, de bemalingswerkzaamheden, het afvoeren van 5.500 ton groutspoil en het afvoeren van ruim 12.000 m3 grond. De wijk is ontworpen door de architect en stedenbouwkundige Sjoerd Soeters en heeft gelijkenis met het door hem eveneens ontworpen Java-eiland en het Kopenhagense grachtenstadje Sluseholmen. De uitvoering van het sluitstuk is medio december 2021 gestart, de totale oplevering is gepland december 2024. Holland Park Diemen wordt gerealiseerd aan de Eekholt en Gerrit Rietveldsingel.
28 okt., 2021
In opdracht van BAM Wonen verzorgt Bonneveld Aannemingsbedrijf BV de grondwerkzaamheden en de bemalingswerkzaamheden ten behoeve van de bouw van de ondergrondse parkeergarage in Bajeskwartier, Amsterdam. Dit is een nieuwe stap in de realisatie van dit multifunctionele gebied en markeert tegelijkertijd een volgende fase in de ontwikkeling van deze nieuwe Amsterdamse stadswijk op het terrein van de voormalige Bijlmerbajes. Bajeskwartier heeft hoge ambities op het gebied van duurzaamheid, groen en gezondheid. Eén van de doelstellingen is dat bewoners langer en gezonder leven. Om dat te bereiken wordt de wijk autoluw gemaakt, op veel plekken vrijwel geheel autovrij, komt er veel groen en nodigen de opzet van de wijk en de gebouwen uit tot een gezonde levensstijl. Het parkeren wordt ondergronds opgelost, zodat bovengronds alle ruimte overblijft voor bijna 70 aaneengesloten, voornamelijk publieke tuinen, hoven en waterpartijen. Wandelaars en fietsers krijgen zo vrij baan. De damwandkuip kent maar liefst een oppervlakte van 8.110 vierkante meter en bestrijkt een groot deel van de voormalige Bijlmerbajes. De tweelaags parkeerkelder wordt volledig ondergronds gerealiseerd, waardoor de volledige bouwkuip minimaal tot 8,10m –NAP ontgraven wordt. Bij deze bouwkuip bestaat het risico dat de bouwputbodem opbarst. Het opbarsten van de bouwputbodem kan optreden wanneer de opwaartse grondwaterdruk groter is dan het gewicht grond dat naar beneden drukt, dit kan ontstaan zodra de bovenste meters aan grond ontgraven worden. In de diepere ondergrond zijn ontspanningsbronnen aangebracht. Middels deze ontspanningsbronnen wordt er grondwater uit de onderlaag onttrokken waardoor de druk van onderen wordt weggenomen en zo is het risico van opbarsten óók weggenomen. Om maaiveldverzakkingen in de omgeving tegen te gaan als gevolg van het onttrekken van grondwater, wordt al het onttrokken grondwater ook weer terug (in de directe omgeving) in de bodem gepompt.
22 okt., 2021
Op een unieke plek op de NDSM-werf – direct aan het IJ en aan jachthaven Amsterdam Marina – komt Nautisch NDSM. Nautisch NDSM is onderdeel van de transformatie van het voormalige NDSM-terrein waar uiteindelijk ca. 5.000 woningen worden gerealiseerd. Bonneveld Aannemingsbedrijf BV voert in opdracht van Bouwcombinatie IBB Kondor/Kondor Wessels Amsterdam het grondwerk uit voor dit complex wat bestaat uit vijf woongebouwen, een kantoorgebouw en ondergrondse parkeervoorzieningen. De Nederlandsche Dok en Scheepsbouw Maatschappij (NDSM) was een scheepswerf in Amsterdam die heeft bestaan tussen 1894 en 1979. In deze 85 jaar van zware industrie is de bodem op deze kavel verontreinigd met voornamelijk koper en zink. Bodemverontreiniging is de term die wordt gebruikt wanneer door toedoen van de mens stoffen of materialen in de bodem of het grondwater zijn terechtgekomen die schadelijk zijn voor het ecosysteem of de mens. De bodem is verontreinigd als er zoveel materialen of stoffen in de grond zitten dat een normaal gebruik wordt belemmerd. Ten behoeve van de realisatie van de ondergrondse parkeerkelder wordt er 27.500ton grond ontgraven en afgevoerd, waarvan veel onder saneringscondities. De verontreinigde grond wordt afgevoerd naar een erkend verwerker waar de grond gereinigd zal worden om zo geschikt te maken voor hergebruik, zo krijgt ook de uitkomende grond weer een tweede leven. De verontreinigde grond wordt volledig ontgraven waarna er bodemverbetering wordt toegepast, na de grondwerkzaamheden is er op deze kavel enkel nog sprake van een schone ondergrond. Behalve het grondwerk is Bonneveld ook verantwoordelijk voor de (grond)waterhuishouding en de bouwplaats. Bonneveld is in het bezit van het certificaat BRL-SIKB-7000, onder dit certificaat is Bonneveld bevoegd om landbodemsanering met conventionele methoden uit te voeren. Behalve het certificaat zijn we ook in het bezit van verschillende decontaminatie-units, machines met overdruksystemen en gecertificeerde medewerkers (DLP en R-DLP). Hierdoor zijn we in staat om alle soorten landbodemsaneringen uit te voeren, volledig met eigen mensen en machines.
Meer projecten
Share by: